PŘÍPADOVÁ STUDIE
JAHODÁRNA

Zvýšení prodeje
přes e-shop

PŘÍPADOVÁ STUDIE JAHODÁRNA BROZANY

Zvýšení prodeje přes e-shop

Z pole na web:
Jak jsme Jahodárně Brozany pomohli k růstu

V prvním roce se objem
online prodeje meziročně 
zvýšil o

300 %

při udržení podílů nákladů na obratu kolem 10%.

Martin Cibulka
majitel Jahodárny Brozany

„Když jsme začali spolupracovat se StartOnline, náš online prodej se z roku na rok zvýšil o 300 %. StartOnline skutečně nastartovalo naše online podnikání. Od té doby spolupracujeme už řadu let a je skvělé mít partnera, který se soustavně stará o marketing a úspěšně ho rozvíjí. Chcete příklad? Díky dlouhodobé práci je v naší zahradnické skupině na Facebooku teď více než 55 tisíc členů! To vše jsou současní i budoucí zákazníci, což je velká síla.“

Z pole na web:
Jak jsme Jahodárně pomohli k růstu

V prvním roce se objem
online prodeje meziročně 
zvýšil o

300 %

při udržení podílů nákladů na obratu kolem 10%.

Martin Cibulka
majitel Jahodárny Brozany

„Když jsme začali spolupracovat se StartOnline, náš online prodej se z roku na rok zvýšil o 300 %. StartOnline skutečně nastartovalo naše online podnikání. Od té doby spolupracujeme už řadu let a je skvělé mít partnera, který se soustavně stará o marketing a úspěšně ho rozvíjí. Chcete příklad? Díky dlouhodobé práci je v naší zahradnické skupině na Facebooku teď více než 55 tisíc členů! To vše jsou současní i budoucí zákazníci, což je velká síla.“

Jahodárna v Brozanech nad Ohří je česká firma, která v roce 2005 začínala – jak je zřejmé z názvu – jako farma s jahodami. Postupně se však část firmy přesunula i do online prostoru, kde zahájila prodej cibulovin a sazenic. Obstát v online konkurenci nejde bez kvalitního marketingu, proto se zakladatel firmy Martin Cibulka obrátil na naše studio StartOnline. 

Na startu online marketingu…

Pustili jsme se tedy do práce. „Na online marketing Jahodárny jsme se podívali způsobem, který je nám vlastní – tedy komplexně, strategicky, analyticky, a přitom realisticky,“ říká k počátkům spolupráce Žaneta Krasnecová, spoluzakladatelka StartOnline. „Důležité samozřejmě bylo, že klient měl zajímavý produkt a že se nebál do rozjezdu marketingu investovat.“

Počáteční investice se Martinu Cibulkovi vyplatila.

A po úvodních krocích se začaly dít změny.

prvním roce se objem online prodeje meziročně zvýšil o 300 %

Ale tím to nekončilo.

I ve druhém roce spolupráce došlo k meziročnímu nárůstu prodejů v řádu stovek procent – konkrétně 270 %.

Martinův tým v hlavní sezóně
nestíhal odbavovat objednávky.

„Došlo k efektu typickému pro mnoho klientů. Mají skvělý produkt nebo službu, nějak jim běží web, sami zkouší propagaci, ale nemají kapacitu nebo know-how se jí věnovat systematicky a udělat kroky, které jim dají náskok před konkurencí. My tyto všechny aspekty zmapujeme a nastartujeme efektivní online marketing,“

popisuje Žanet situaci, která je charakteristická pro řadu klientů.

Díky čemu jsme nastartovali online marketing Jahodárny?

1

Vytvořili jsme strategii. Základem úspěchu je promyšlená strategie. Zanalyzovali jsme postavení klienta na trhu, zhodnotili dosavadní propagaci a na základě dat a našich zkušeností naplánovali kroky na cestě k úspěchu. Žádná metoda pokus-omyl, ale analytická práce.

2

Nastavili jsme online analytiku tak, abychom přesně věděli, co nám jednotlivé aktivity přináší a kolik stojí. 

3

Vyladili jsme e-shop: Bez dobrého e-shopu nelze dělat efektivní online marketing. Proto jsme udělali analýzu klíčových slov, vylepšili popisky produktů a postarali se o nastavení prvků, které jsou důležité pro SEO. Práce na e-shopu nikdy nekončí, tak s přibývajícími produkty vždy provádíme revizi obsahu.

4

Nastavili jsme kampaně. Staráme se o nastavení kampaní ve všech systémech, které mají pro klienta smysl. Tedy na Facebooku, na Google Ads, Skliku, Bingu či Pinterestu. Vhodně kombinujeme různé typy kampaní podle toho, co má největší přínos. Rozjeli jsme i remarketingové kampaně a občas děláme i speciální akce. 

5

Vytvořili jsme obsahovou strategii. Uživatele zajímá kvalitní obsah, který jim přinese hodnotné informace. Na webu, kde jsou přínosné informace, uživatelé raději nakoupí. Píšeme proto pro Jahodárnu blog, který pro mnohé návštěvníky slouží jako vstupní brána na web. Obsahová strategie ovšem nezahrnuje jen web, ale také třeba sociální sítě… 

6

Staráme se o sociální sítě. Věnujeme se pravidelné komunikaci na Facebooku, Instagramu a Pinterestu. Optimalizovali jsme nastavení sociálních sítí tak, aby Jahodárna plně využívala jejich potenciál. Sociální sítě nejsou jen nástrojem pro postování, ale také pro vytváření komunity…

7

Budujeme komunitu kolem Jahodárny. Založili jsme skupinu na Facebooku, která má aktuálně více než 56 000 členů a členek. To vše jsou lidé se zájmem o tematiku rostlin a zahradničení, a tedy skuteční nebo potenciální zákazníci Jahodárny. 

8

Tvoříme e-mailingy. Významnou součástí komunikace se zákazníkem je e-mailing. Ve StartOnline pro Jahodárnu kompletně připravujeme mailové kampaně: od kreativy přes grafiku a texty až po analytiku. Máme tak přesně pod kontrolou, co, kdy, komu a jak posíláme. Žádná nahodilá dojmologie, ale promyšlená strategie.

Jahodárna v Brozanech nad Ohří je česká firma, která v roce 2005 začínala – jak je zřejmé z názvu – jako farma s jahodami. Postupně se však část firmy přesunula i do online prostoru, kde zahájila prodej cibulovin a sazenic. Obstát v online konkurenci nejde bez kvalitního marketingu, proto se zakladatel firmy Martin Cibulka obrátil na naše studio StartOnline. 

Naše aktivity:
Kompletní online strategie, tvorba obsahu na sociální sítě, Google Ads, Facebook Ads, Sklik, Pinterest, emailing, SEO strategie, copywriting, online analytika

Díky čemu jsme nastartovali online marketing Jahodárny?

1

Vytvořili jsme strategii. Základem úspěchu je promyšlená strategie. Zanalyzovali jsme postavení klienta na trhu, zhodnotili dosavadní propagaci a na základě dat a našich zkušeností naplánovali kroky na cestě k úspěchu. Žádná metoda pokus-omyl, ale analytická práce.

2

Nastavili jsme online analytiku tak, abychom přesně věděli, co nám jednotlivé aktivity přináší a kolik stojí. 

3

Vyladili jsme e-shop: Bez dobrého e-shopu nelze dělat efektivní online marketing. Proto jsme udělali analýzu klíčových slov, vylepšili popisky produktů a postarali se o nastavení prvků, které jsou důležité pro SEO. Práce na e-shopu nikdy nekončí, tak s přibývajícími produkty vždy provádíme revizi obsahu.

4

Nastavili jsme kampaně. Staráme se o nastavení kampaní ve všech systémech, které mají pro klienta smysl. Tedy na Facebooku, na Google Ads, Skliku, Bingu či Pinterestu. Vhodně kombinujeme různé typy kampaní podle toho, co má největší přínos. Rozjeli jsme i remarketingové kampaně a občas děláme i speciální akce. 

5

Vytvořili jsme obsahovou strategii. Uživatele zajímá kvalitní obsah, který jim přinese hodnotné informace. Na webu, kde jsou přínosné informace, uživatelé raději nakoupí. Píšeme proto pro Jahodárnu blog, který pro mnohé návštěvníky slouží jako vstupní brána na web. Obsahová strategie ovšem nezahrnuje jen web, ale také třeba sociální sítě… 

6

Staráme se o sociální sítě. Věnujeme se pravidelné komunikaci na Facebooku, Instagramu a Pinterestu. Optimalizovali jsme nastavení sociálních sítí tak, aby Jahodárna plně využívala jejich potenciál. Sociální sítě nejsou jen nástrojem pro postování, ale také pro vytváření komunity…

7

Budujeme komunitu kolem Jahodárny. Založili jsme skupinu na Facebooku, která má aktuálně více než 56 000 členů a členek. To vše jsou lidé se zájmem o tematiku rostlin a zahradničení, a tedy skuteční nebo potenciální zákazníci Jahodárny. 

8

Tvoříme e-mailingy. Významnou součástí komunikace se zákazníkem je e-mailing. Ve StartOnline pro Jahodárnu kompletně připravujeme mailové kampaně: od kreativy přes grafiku a texty až po analytiku. Máme tak přesně pod kontrolou, co, kdy, komu a jak posíláme. Žádná nahodilá dojmologie, ale promyšlená strategie.

Za dobu spolupráce jsme dosáhli

Za celou dobu spolupráce se nám daří držet náklady na marketing kolem 10 % z celkového obratu.

Tento výsledek svědčí o efektivním řízení marketingových výdajů, což výrazně přispívá k dlouhodobé stabilitě a ziskovosti projektu.

Za celou dobu spolupráce se nám daří držet náklady na marketing kolem 10 % z celkového obratu.

Tento výsledek svědčí o efektivním řízení marketingových výdajů, což výrazně přispívá k dlouhodobé stabilitě a ziskovosti projektu.

Podíl nákladů na obratu

Síla synergie a dlouhodobosti

Úspěch online marketingu Jahodárny, která tak získala pevné postavení na trhu a udržuje si stabilní růst, stojí na několika principech:

KOMPLEXNOST A DLOUHODOBOST

Děláme vše, co je důležité pro podporu prodeje. A díky dlouholetému partnerství a našemu know-how v oblasti marketingu dobře víme, co funguje nejlépe.

S Jahodárnou spolupracujeme od roku 2018 a na výsledcích je to znát. Můžeme dlouhodobě plánovat, dobře se známe a spolupráce je efektivní a stabilní. To je výhoda pro obě dvě strany.

SYNERGIE

Jednotlivé online aktivity děláme tak, aby se vzájemně podporovaly. Celkový výkon marketingu je tak vyšší než prostý součet přínosu jednotlivých aktivit.

Víme, kdy kterou kampaň spustit, které kroky tomu předchází či na to navazují a umíme kampaně dobře škálovat.

INOVACE

Dlouhodobá spolupráce v našem pojetí není jen soustavná práce podle dané strategie, ale taky příležitost pro inovace.

Byznys klienta už dobře známe, nemusíme tedy řešit základní porozumění, a máme prostor pro další nápady a jejich testování. Klientovi tak nejen poskytujeme servis, ale i impulsy pro budoucnost.

PŘESAH

Online marketing pro nás nejsou jen kampaně, ale taky další praktická pomoc s rozvojem byznysu. Díky naší pečlivé práci s obsahem a daty jsme mohli Jahodárně pomoci rozvíjet vztahy se zákazníky, protože sledujeme jejich nákupní chování i zpětnou vazbu. To je win-win pro zákazníka (e-shop slyší na jeho feedback) i pro klienta (Jahodárna ví, co zákazníci chtějí a má renomé přívětivého obchodu).

StartOnline spojuje kreativu i analytiku

Podívejte se, co jsme mimo jiné pro Jahodárnu udělali. V naší práci propojujeme data a nápady. Jedno bez druhého totiž v marketingu nefunguje. Vždy nám jde o to co nejlépe porozumět potřebám koncových zákazníků, abychom dokázali dobře komunikovat to, co je pro ně nejdůležitější. Proto stavíme i na průzkumech mezi uživateli a znalosti psychologie.

Ukázky příspěvků na sociálních sítích

Ukázky emailingu

„Víte, ony toho firmy hodně naslibují, ale často se to neděje. Se StartOnline všechno hned od začátku skvěle fungovalo, a tak jsem jim dal relativně brzy volnou ruku, aby mě přesvědčili o tom, co doopravdy umí. Pravda je, že jsem nečekal až takové výsledky, takže jsme dokonce v jednu chvíli museli jejich marketing krotit, abychom na naší straně stíhali všechno odbavovat,“ říká Martin Cibulka.

Po úspěšném startu držíme výšku

Spolupráce s Jahodárnou Brozany od té doby stále pokračuje. Jahodárna si i díky online marketingu vybudovala místo na trhu, které si od té doby drží nebo posiluje.

„S prací studia StartOnline jsem maximálně spokojený. Daří se jim dodržovat cíle a zároveň přinášejí nové možnosti využití onlinu, díky čemu dále rosteme,“ dodává Martin Cibulka, který se mezitím věnuje dalším projektům, mimo jiné expanzi na Slovensko.

„Baví nás dlouhodobé spolupráce, protože tak můžeme klientům nejvíce pomoci. Jsme nejen markeťáci a partneři, kteří pomáhají klientovi vydělávat peníze, ale taky parťáci. S Jahodárnou tak teď třeba připravujeme nový projekt a jsme u toho spolu už od začátku,“ říká Žanet.

A můžeme prozradit, že tímto novým projektem je vytvoření zcela nové značky – Zahradník Cibulka.

Chcete také pomoci s nastartováním online marketingu?