PŘÍPADOVÁ STUDIE JAHODÁRNA BROZANY
Zvýšení prodeje přes e-shop
Z pole na web:
Jak jsme Jahodárně Brozany pomohli k růstu
V prvním roce se objem
online prodeje meziročně
zvýšil o
300 %
při udržení podílů nákladů na obratu kolem 10%.
Z pole na web:
Jak jsme Jahodárně pomohli k růstu
V prvním roce se objem
online prodeje meziročně
zvýšil o
300 %
při udržení podílů nákladů na obratu kolem 10%.
Na startu online marketingu…
Díky čemu jsme nastartovali online marketing Jahodárny?
1
Vytvořili jsme strategii. Základem úspěchu je promyšlená strategie. Zanalyzovali jsme postavení klienta na trhu, zhodnotili dosavadní propagaci a na základě dat a našich zkušeností naplánovali kroky na cestě k úspěchu. Žádná metoda pokus-omyl, ale analytická práce.
2
Nastavili jsme online analytiku tak, abychom přesně věděli, co nám jednotlivé aktivity přináší a kolik stojí.
3
Vyladili jsme e-shop: Bez dobrého e-shopu nelze dělat efektivní online marketing. Proto jsme udělali analýzu klíčových slov, vylepšili popisky produktů a postarali se o nastavení prvků, které jsou důležité pro SEO. Práce na e-shopu nikdy nekončí, tak s přibývajícími produkty vždy provádíme revizi obsahu.
4
Nastavili jsme kampaně. Staráme se o nastavení kampaní ve všech systémech, které mají pro klienta smysl. Tedy na Facebooku, na Google Ads, Skliku, Bingu či Pinterestu. Vhodně kombinujeme různé typy kampaní podle toho, co má největší přínos. Rozjeli jsme i remarketingové kampaně a občas děláme i speciální akce.
5
Vytvořili jsme obsahovou strategii. Uživatele zajímá kvalitní obsah, který jim přinese hodnotné informace. Na webu, kde jsou přínosné informace, uživatelé raději nakoupí. Píšeme proto pro Jahodárnu blog, který pro mnohé návštěvníky slouží jako vstupní brána na web. Obsahová strategie ovšem nezahrnuje jen web, ale také třeba sociální sítě…
6
Staráme se o sociální sítě. Věnujeme se pravidelné komunikaci na Facebooku, Instagramu a Pinterestu. Optimalizovali jsme nastavení sociálních sítí tak, aby Jahodárna plně využívala jejich potenciál. Sociální sítě nejsou jen nástrojem pro postování, ale také pro vytváření komunity…
7
Budujeme komunitu kolem Jahodárny. Založili jsme skupinu na Facebooku, která má aktuálně více než 56 000 členů a členek. To vše jsou lidé se zájmem o tematiku rostlin a zahradničení, a tedy skuteční nebo potenciální zákazníci Jahodárny.
8
Tvoříme e-mailingy. Významnou součástí komunikace se zákazníkem je e-mailing. Ve StartOnline pro Jahodárnu kompletně připravujeme mailové kampaně: od kreativy přes grafiku a texty až po analytiku. Máme tak přesně pod kontrolou, co, kdy, komu a jak posíláme. Žádná nahodilá dojmologie, ale promyšlená strategie.
Díky čemu jsme nastartovali online marketing Jahodárny?
1
Vytvořili jsme strategii. Základem úspěchu je promyšlená strategie. Zanalyzovali jsme postavení klienta na trhu, zhodnotili dosavadní propagaci a na základě dat a našich zkušeností naplánovali kroky na cestě k úspěchu. Žádná metoda pokus-omyl, ale analytická práce.
2
Nastavili jsme online analytiku tak, abychom přesně věděli, co nám jednotlivé aktivity přináší a kolik stojí.
3
Vyladili jsme e-shop: Bez dobrého e-shopu nelze dělat efektivní online marketing. Proto jsme udělali analýzu klíčových slov, vylepšili popisky produktů a postarali se o nastavení prvků, které jsou důležité pro SEO. Práce na e-shopu nikdy nekončí, tak s přibývajícími produkty vždy provádíme revizi obsahu.
4
Nastavili jsme kampaně. Staráme se o nastavení kampaní ve všech systémech, které mají pro klienta smysl. Tedy na Facebooku, na Google Ads, Skliku, Bingu či Pinterestu. Vhodně kombinujeme různé typy kampaní podle toho, co má největší přínos. Rozjeli jsme i remarketingové kampaně a občas děláme i speciální akce.
5
Vytvořili jsme obsahovou strategii. Uživatele zajímá kvalitní obsah, který jim přinese hodnotné informace. Na webu, kde jsou přínosné informace, uživatelé raději nakoupí. Píšeme proto pro Jahodárnu blog, který pro mnohé návštěvníky slouží jako vstupní brána na web. Obsahová strategie ovšem nezahrnuje jen web, ale také třeba sociální sítě…
6
Staráme se o sociální sítě. Věnujeme se pravidelné komunikaci na Facebooku, Instagramu a Pinterestu. Optimalizovali jsme nastavení sociálních sítí tak, aby Jahodárna plně využívala jejich potenciál. Sociální sítě nejsou jen nástrojem pro postování, ale také pro vytváření komunity…
7
Budujeme komunitu kolem Jahodárny. Založili jsme skupinu na Facebooku, která má aktuálně více než 56 000 členů a členek. To vše jsou lidé se zájmem o tematiku rostlin a zahradničení, a tedy skuteční nebo potenciální zákazníci Jahodárny.
8
Tvoříme e-mailingy. Významnou součástí komunikace se zákazníkem je e-mailing. Ve StartOnline pro Jahodárnu kompletně připravujeme mailové kampaně: od kreativy přes grafiku a texty až po analytiku. Máme tak přesně pod kontrolou, co, kdy, komu a jak posíláme. Žádná nahodilá dojmologie, ale promyšlená strategie.
Za dobu spolupráce jsme dosáhli
Podíl nákladů na obratu
Síla synergie a dlouhodobosti
Úspěch online marketingu Jahodárny, která tak získala pevné postavení na trhu a udržuje si stabilní růst, stojí na několika principech:
SYNERGIE
Jednotlivé online aktivity děláme tak, aby se vzájemně podporovaly. Celkový výkon marketingu je tak vyšší než prostý součet přínosu jednotlivých aktivit.
Víme, kdy kterou kampaň spustit, které kroky tomu předchází či na to navazují a umíme kampaně dobře škálovat.
INOVACE
Dlouhodobá spolupráce v našem pojetí není jen soustavná práce podle dané strategie, ale taky příležitost pro inovace.
Byznys klienta už dobře známe, nemusíme tedy řešit základní porozumění, a máme prostor pro další nápady a jejich testování. Klientovi tak nejen poskytujeme servis, ale i impulsy pro budoucnost.
StartOnline spojuje kreativu i analytiku
Podívejte se, co jsme mimo jiné pro Jahodárnu udělali. V naší práci propojujeme data a nápady. Jedno bez druhého totiž v marketingu nefunguje. Vždy nám jde o to co nejlépe porozumět potřebám koncových zákazníků, abychom dokázali dobře komunikovat to, co je pro ně nejdůležitější. Proto stavíme i na průzkumech mezi uživateli a znalosti psychologie.
Ukázky příspěvků na sociálních sítích
Po úspěšném startu držíme výšku
Spolupráce s Jahodárnou Brozany od té doby stále pokračuje. Jahodárna si i díky online marketingu vybudovala místo na trhu, které si od té doby drží nebo posiluje.
„S prací studia StartOnline jsem maximálně spokojený. Daří se jim dodržovat cíle a zároveň přinášejí nové možnosti využití onlinu, díky čemu dále rosteme,“ dodává Martin Cibulka, který se mezitím věnuje dalším projektům, mimo jiné expanzi na Slovensko.
„Baví nás dlouhodobé spolupráce, protože tak můžeme klientům nejvíce pomoci. Jsme nejen markeťáci a partneři, kteří pomáhají klientovi vydělávat peníze, ale taky parťáci. S Jahodárnou tak teď třeba připravujeme nový projekt a jsme u toho spolu už od začátku,“ říká Žanet.
A můžeme prozradit, že tímto novým projektem je vytvoření zcela nové značky – Zahradník Cibulka.