Publikováno: 20 dubna, 20204,6 min čtení

Nedílnou součástí online marketingu je analýza a vyhodnocování dat a následná optimalizace online činností. K jejich získání však potřebujete na web nasadit měřící kódy systémů Google Analytics, Google Ads, Skliku, Facebooku a dalších. Jde to ale i jinak. Bezplatný nástroj Google Tag Manager (GTM) je všechny dokáže zahrnout pod sebe, šetří čas i peníze a zrychluje váš web. Chcete vědět víc?  

GTM – efektivní správa měřících kódů

Jak naznačuje úvod, Google Tag Manager je nástroj pro správu měřících kódů na webových stránkách. Tento nástroj má pak jednu obrovskou výhodu, když jeho kód vložíte na svůj web, již na něj nemusíte vkládat žádné další kódy. Ty lze s tím prvním snadno propojit v administraci nástroje GTM. O vložení dalších kódu proto už nemusíte prosit vývojáře nebo správce webu. Vše zvládnete sami.

V reálu to tedy vypadá obvykle tak, že firma využívající online marketing má ve zdrojovém kódu svého webu vložený např. kód Google Analytics, měřící kódy reklamních systémů Google Ads, Skliku, Facebooku, LinkedInu atd. nebo další remarketingové kódy těchto systémů. Při načtení stránky se však všechny tyto kódy spouští. To stránky zpomaluje. Pokud ale použijete Google Tag Manager, bude ve zdrojovém kódu webu pouze jeho kód a všechny další měření či kódy již přidáváme přímo z administrace tohoto nástroje.

Googe Tag Manager - Interface

Googe Tag Manager – Interface

Co Google Tag Manager umí?

Google Tag Manager umožňuje vkládání různých kódů, např.:

  • kód Google Analytics
  • Facebook pixel
  • remarketingové kódy Google Ads, Skliku, LinkedInu a dalších systémů
  • kódy pro měření elektronického obchodu, či jiných konverzních akcí
  • kódy nástrojů pro měření teplotních map či nahrávání chování lidí na webu, jako třeba hotjar nebo poměrně nový nástroj na trhu Behavee (momentálně ho ve firmě testujeme)
  • vlastní HTML kód
  • konverzní kódy pro zbožové vyhledávače
  • různé další kódy

Co můžete přes Google Tag Manager měřit?

Díky nástroji dokážete jednoduše nastavit měření pro různé akce na webu jako:

  • objednávky nebo nákupy
  • registrace na akce
  • odeslání kontaktních či rezervačních formulářů
  • stažení e-booků nebo jiných dokumentů
  • přihlášení k odběru newsletteru
  • kliknutí na odchozí linky na webu
  • scrolling na stránce

Co vše vám užití Google Tag Manageru přinese?

Některé výhody jsme již vypsali, ale jsou zde ještě další. Pojďme si je všechny vypsat.

  1. Úspora – Samotný nástroj Google Tag Manager je zdarma.
  2. Nezávislost na vývojáři nebo správci webu – Jakmile jednou máte na webu kód Google Tag Manageru, všechny další měřící kódy si již můžete vkládat sami přímo skrze tento nástroj.
  3. Rychlejší načítání webových stránek – Místo několika měřících kódů na své stránky vložíte pouze jeden kód, což může zrychlit jejich načítání.
  4. Přehlednost a jednoduchost – K měření nemusíte používat několik nástrojů, ale pouze Google Tag Manager a jeho administraci.
  5. Možnost vyzkoušet si vše „nanečisto“ – Google Tag Manager má testovací režim a ukládá všechny úpravy. Není proto nikdy problém vrátit se do libovolné předchozí verze.
  6. Sdílení přístupu – Google Tag Manager umožňuje sdílet přístup podobně jako Google Analytics.

Začátky s Google Tag Managerem

Začít s GTM není vůbec obtížné, stačí si na stránce nástroje založit účet a vygenerovat si javascriptový kód, který vy nebo váš správce webu vložíte do zdrojového kódu webu. Při vkládání se držte instrukcí uvedených u kódu. V případě, že váš web běží na redakčním systému WordPress, můžete kód vložit nainstalováním plugin pro WordPress. Právě do něj následně vložíte GTM ID, tedy ID vašeho účtu.

Googe Tag Manager - Začátek

Googe Tag Manager – Začátek

Nastavení Google Tag Manageru

Jenže založení účtu je jenom začátek, následně musíte provést potřebné nastavení pro jeho správnou funkci. Poradit vám s tím může např. webinář o GTM přímo od Googlu nebo web analyticsmania.com, kde naleznete spoustu návodů pro začátečníky.

Ačkoliv GTM v mnohém vyhodnocování online marketingu zjednodušuje, ani u něj se neobejdete bez zevrubnějšího seznámení s jeho funkcemi. Pokud si tedy s nástrojem nebudete vědět rady, anebo jen na podobnou činnost nemáte nyní čas, napište nám. Rádi vám se vším pomůžeme.

Publikováno: 20 dubna, 20204,6 min čtení

Nedílnou součástí online marketingu je analýza a vyhodnocování dat a následná optimalizace online činností. K jejich získání však potřebujete na web nasadit měřící kódy systémů Google Analytics, Google Ads, Skliku, Facebooku a dalších. Jde to ale i jinak. Bezplatný nástroj Google Tag Manager (GTM) je všechny dokáže zahrnout pod sebe, šetří čas i peníze a zrychluje váš web. Chcete vědět víc?  

GTM – efektivní správa měřících kódů

Jak naznačuje úvod, Google Tag Manager je nástroj pro správu měřících kódů na webových stránkách. Tento nástroj má pak jednu obrovskou výhodu, když jeho kód vložíte na svůj web, již na něj nemusíte vkládat žádné další kódy. Ty lze s tím prvním snadno propojit v administraci nástroje GTM. O vložení dalších kódu proto už nemusíte prosit vývojáře nebo správce webu. Vše zvládnete sami.

V reálu to tedy vypadá obvykle tak, že firma využívající online marketing má ve zdrojovém kódu svého webu vložený např. kód Google Analytics, měřící kódy reklamních systémů Google Ads, Skliku, Facebooku, LinkedInu atd. nebo další remarketingové kódy těchto systémů. Při načtení stránky se však všechny tyto kódy spouští. To stránky zpomaluje. Pokud ale použijete Google Tag Manager, bude ve zdrojovém kódu webu pouze jeho kód a všechny další měření či kódy již přidáváme přímo z administrace tohoto nástroje.

Googe Tag Manager - Interface

Googe Tag Manager – Interface

Co Google Tag Manager umí?

Google Tag Manager umožňuje vkládání různých kódů, např.:

  • kód Google Analytics
  • Facebook pixel
  • remarketingové kódy Google Ads, Skliku, LinkedInu a dalších systémů
  • kódy pro měření elektronického obchodu, či jiných konverzních akcí
  • kódy nástrojů pro měření teplotních map či nahrávání chování lidí na webu, jako třeba hotjar nebo poměrně nový nástroj na trhu Behavee (momentálně ho ve firmě testujeme)
  • vlastní HTML kód
  • konverzní kódy pro zbožové vyhledávače
  • různé další kódy

Co můžete přes Google Tag Manager měřit?

Díky nástroji dokážete jednoduše nastavit měření pro různé akce na webu jako:

  • objednávky nebo nákupy
  • registrace na akce
  • odeslání kontaktních či rezervačních formulářů
  • stažení e-booků nebo jiných dokumentů
  • přihlášení k odběru newsletteru
  • kliknutí na odchozí linky na webu
  • scrolling na stránce

Co vše vám užití Google Tag Manageru přinese?

Některé výhody jsme již vypsali, ale jsou zde ještě další. Pojďme si je všechny vypsat.

  1. Úspora – Samotný nástroj Google Tag Manager je zdarma.
  2. Nezávislost na vývojáři nebo správci webu – Jakmile jednou máte na webu kód Google Tag Manageru, všechny další měřící kódy si již můžete vkládat sami přímo skrze tento nástroj.
  3. Rychlejší načítání webových stránek – Místo několika měřících kódů na své stránky vložíte pouze jeden kód, což může zrychlit jejich načítání.
  4. Přehlednost a jednoduchost – K měření nemusíte používat několik nástrojů, ale pouze Google Tag Manager a jeho administraci.
  5. Možnost vyzkoušet si vše „nanečisto“ – Google Tag Manager má testovací režim a ukládá všechny úpravy. Není proto nikdy problém vrátit se do libovolné předchozí verze.
  6. Sdílení přístupu – Google Tag Manager umožňuje sdílet přístup podobně jako Google Analytics.

Začátky s Google Tag Managerem

Začít s GTM není vůbec obtížné, stačí si na stránce nástroje založit účet a vygenerovat si javascriptový kód, který vy nebo váš správce webu vložíte do zdrojového kódu webu. Při vkládání se držte instrukcí uvedených u kódu. V případě, že váš web běží na redakčním systému WordPress, můžete kód vložit nainstalováním plugin pro WordPress. Právě do něj následně vložíte GTM ID, tedy ID vašeho účtu.

Googe Tag Manager - Začátek

Googe Tag Manager – Začátek

Nastavení Google Tag Manageru

Jenže založení účtu je jenom začátek, následně musíte provést potřebné nastavení pro jeho správnou funkci. Poradit vám s tím může např. webinář o GTM přímo od Googlu nebo web analyticsmania.com, kde naleznete spoustu návodů pro začátečníky.

Ačkoliv GTM v mnohém vyhodnocování online marketingu zjednodušuje, ani u něj se neobejdete bez zevrubnějšího seznámení s jeho funkcemi. Pokud si tedy s nástrojem nebudete vědět rady, anebo jen na podobnou činnost nemáte nyní čas, napište nám. Rádi vám se vším pomůžeme.